About Lrb Travel Team

Howdy Everyone,

Lrb Travel Team founded by Luthfar Rahman (Bhuiyan) in the year of 2015. Now we are the family of 500+ members from all over the Bangladesh. The Team works for Bangladesh Tourism and it’s people. Lrb travel team’s destination is working together and dreams for the future. Already we have 500 plus manpower from bangladesh and abroad and official employee 50 plus.

We have certified from the United Kingdom, USAID, United State Organization, and we featured on so many national and international newspapers.

L.R.B Travel Team Activities: We are working for the country with the emphasis on four things.

First of all,
Using online and marketing and website, we are trying to highlight the beauty of the tourism industry in Bangladesh.

Secondly,
We are working relentlessly to make the educated unemployed youth self-reliant in this country. (Idea is about small businesses, housework, agriculture, and other entrepreneurial activities.) The teaching of reading magazines for the sake of keeping pace with the era is being taught, the Internet and the technology are also freelancing work at home.


Thirdly,
This initiative team has been working for the development of different developmental programs and street children for the country. Such as blood donation, one-time meal, educated society building project etc.


Fourthly,
We are working for the welfare of the people of the country through social work.

Our future plan:
We have a dream of building a beautiful and developed Bangladesh, which will recognize the whole world as a name. Wish to reach Bangladesh tourism in the world tourism industry. We want to remove this country’s poverty and illiteracy.

Our Income source:
From our own donations, we complete various organizational tricks. But it is not possible to complete this huge project with its own financing.

So, the non-profitable work of Lrb Travel Team has required a sponsor from a company or person to do better for the country and human right.

You are requesting to help us as a Sponsor.

Maybe all of you pray for us and help us from the deep of heart.


Regards,

Lrb Travel Team

আমাদের সম্পর্কে

তাফসীনা খানাম: গল্পের শুরুটা ২০১৫ সালের জানুয়ারী মাস, নর্থ সাউথ বিশ্ববিদ্যালয়ের কম্পিউটার প্রকৌশল বিজ্ঞানের ছাত্র লুৎফর রহমান ভূইয়া, হঠাৎ করেই তার মাথায় চিন্তার ভূত চেপে বসল যে, দেশের জন্য কিছু একটা করার দরকার এবং সাথে দেশের মানুষের জন্য। যেই চিন্তা সেই কাজ, বন্ধুদের সাথে তার ইচ্ছার কথা শেয়ার করার সাথে সাথেই তারা দিগুন উৎসাহের সাথে রাজি হয়ে গেল। 


শুরু হয়ে গেল নতুন করে পথ চলা। জন্ম নিলো নতুন একটি স্বপ্ন, নতুন একটি উদ্যোগ। সকলের সম্মতিতে তারা নাম দিল এল.আর.বি.ট্রাভেল টিম। এটা শুধু একটি ট্রাভেল টিমই নয়। এখানে আছে দেশের জন্য ভালোবাসা, দেশের মানুষের জন্য কিছু করার প্রয়াস, এবং নিজেদেরকে যোগ্য নাগরীক হিসেবে গড়ে তোলার প্রত্যয়।


এল.আর.বি. ট্রাভেল টিমের র্কমকান্ড : আমরা চারটি বিষয়ের উপরে জোর দিয়ে দেশের জন্য কাজ করছি। 


প্রথমত,

অপরূপ সৌন্দর্য্ মন্ডিত বাংলাদেশের পর্যটন শিল্পকে সারা বিশ্বের কাছে তুলে ধরার চেষ্টা করছি অনলাইন মার্কেটিং এবং ওয়েব সাইটের মাধ্যমে।


দ্বিতীয়ত,

এদেশের শিক্ষিত বেকার যুবকদের স্বাবলম্বী করার প্রত্যয়ে কাজ করে যাচ্ছি নিরলস ভাবে। (ধারনা দিচ্ছি ক্ষুদ্র ব্যবসা, কুঠির শিল্প, কৃষি এবং অনান্য উদ্যোগি পেশা সর্ম্পকে। যুগের সাথে তাল মিলিয়ে চলার লক্ষে পত্রিকা পড়ার অভ্যাস গড়ে তোলা হচ্ছে। শিখানো হচ্ছে ইন্টারনেট এবং টেকনোলজি এমনকি ঘরে বসে ফ্রি-লেন্সিং এর কাজ।


তৃতীয়ত,

দেশের বিভিন্ন উন্নয়ন মুলক র্কমকান্ড এবং পথ শিশুদের জন্য কাজ করে যাচ্ছে এই উদ্যোগি টিম। যেমন রক্তদান র্কমসুচি, এক বেলার খাবার, শিক্ষিত সমাজ গড়ি প্রকল্প ইত্যাদি।


চতুর্থত,

সামাজিক কার্মকান্ডের মাধ্যমে দেশের মানুষের কল্যাণের স্বার্থে কাজ করছি।

আমাদের ভবিষৎ পরিকল্পনা

আমরা একটি সুন্দর এবং উন্নত বাংলাদেশ গড়ার স্বপ্ন দেখি, যে দেশকে সারা বিশ্ব এক নামে চিনবে। বাংলাদেশের পর্যটন শিল্পকে পৌছে দিতে চাই বিশ্বের দরবারে।  দুর করতে চাই এদেশের দারিদ্রতা ও নিরক্ষরতা।

আয়ের উৎস

আমাদের নিজস্ব অনুদান থেকে আমরা বিভিন্ন সাংগঠনিক র্কমকান্ড সম্পন্ন করি। কিন্তু এতবড় প্রজেক্ট নিজস্ব অর্থায়নে সম্পন্ন করা সম্ভব হয়ে উঠছেনা।

সুতরং এল.আর.বি.ট্রাভেল টিমের অ-লাভ জনক র্কমকান্ডকে ব্যাক্তি কিংবা কোম্পানি পর্যায়ে স্পন্সর করে দেশ এবং দেশের মানুষের কল্যাণ মূলক কাজে এগিয়ে আসার জন্য আপনাদের সাহায্য প্রার্থনা করছি।